donderdag 4 mei 2017

Dank u! Merci bien! Het zit erop! (maar we komen terug)


In de eerste plaats dank ik podiumkompaan en hofkapelmeester Geert Hellings. Samen het hoofd bieden aan het veelkoppige monster dat publiek heet, het schept een band. Onze vriendschap ontlook en bloeide als een leger meiklokjes op het slagveld van Waterloo. Het goede nieuws is dat we er in 2018 nog een 20-tal optredens bij mogen doen tijdens de reprise.

Merci ook aan kunstenaar Koen Broucke. Zijn prachtbeelden gaven onze voorstelling niet alleen een extra laagje melancholie en schoonheid, het was ook fijn samenwerken. Ach, samenwerken met niet alleen getalenteerde, maar ook bijzonder sympathieke mensen is een zegen Gods. Ik denk ook aan Bart de Koster achter de knoppen van geluid en licht, Alexander Ronsse van TheaTech en uiteraard de geweldige Griet De Blende en haar équipe van Rumoer!

Dank ook aan het publiek dat kwam kijken. Want, ja, zonder u hadden we daar maar alleen gestaan! Zij die het misten: u krijgt volgend jaar dus een herkansing. Weldra meer nieuws daarover. Nu ga ik twee dagen in de tuin werken met mijn vader, weer wat meer thuis zijn bij dochter en vrouwlief en me lange tijd afzonderen om verder aan dat nieuwe boek te werken.

PS Ook merci aan De Bezige Bij voor de ondersteuning, George Visser Productions voor de Nederlandse optredens, Gert Dooreman voor de vormgeving van affiche en flyer, Koen Broos voor de foto van de affiche en Luc de Klerck voor het Napoleon-beeldje op die affiche. Enfin, het is duidelijk, een mens doet zoiets niet alleen.


Foto Koen Broucke - Minard, 2/5/2017


Geen opmerkingen: